۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟ اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش
سرخط خبرها

چرا اسکوچیچ قوانین درون اردویی تیم ملی را رعایت نمی‌کند؟| رفتار عجیب مرد کروات

  • کد خبر: ۹۶۳۴۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
چرا اسکوچیچ قوانین درون اردویی تیم ملی را رعایت نمی‌کند؟| رفتار عجیب مرد کروات
درحالی شیوع ویروس کرونا این روز‌ها اوج گرفته، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بدون توجه به قوانین داخلی و درون اردویی در یک برنامه تلوزیونی حاضر شد تا نگرانی بابت ابتلایش به ویروس کرونا را به اوج برساند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، صعود تیم ملی فوتبال بواسطه نتایج مطلوبی که در ماه‌های اخیر به دست آورده و جمع‌آوری حداکثر امتیازات قطعی است و تیم ملی از بازی‌های باقی مانده تنها ۳ امتیاز نیاز دارد تا دوباره درجمع تیم‌های حاضر در جام جهانی حاضر شود.

در خلق این نتایج باید سهم بزرگی برای دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال قائل بود؛ مردی که از مرحله پیش مقدماتی و در شرایطی که تیم ملی دو باخت مقابل بحرین و عراق در کارنامه داشت، هدایت تیم ملی را در دست گرفت و بواسطه شناخت عمیقی که از بازیکنان فوتبال ایران داشت، موفق شد از آن پیک سخت عبور کرده و اکنون نیز در آستانه ثبت سریع‌ترین صعود فوتبال ایران به جام جهانی فوتبال قرار داشته باشد.
اسکوچیچ از نظر فنی جای هیچ انتقادی را باقی نگذاشته در عین حال، اما ارتباط او و بازیکنان تیم ملی با یک برنامه تلویزیونی تا حد قابل توجهی نظم درون اردویی را خدشه‌دار کرده است. پیش از بازی با امارات در مهرماه برخی بازیکنان تیم ملی در ساعاتی که باید به استراحت می‌پرداختند در یک برنامه تلویزیونی حاضر شدند و با مجری این برنامه به مصاحبه پرداختند که این اقدام با انتقادات گسترده‌ای از سوی جامعه رسانه‌ای مواجه شد. فدراسیون فوتبال، اما هیچ گاه درباره زیر پا گذاشتن برخی چهارچوب‌های مهم از سوی بازیکنان در محیط تیم ملی پاسخ روشنی به جامعه رسانه‌ای نداد و ترجیح داد در آن برهه پیرامون آن ماجرا سکوت اختیار کند.   شاید فدراسیون فوتبال با به‌کارگیری این استراتژی اهداف خاص خود را داشته باشد، اما یقیناً این سکوت نباید تیم ملی را به نقطه‌ای برساند که سرمربی آن نیز انضباط درون اردویی را زیر پا بگذارد و حتی به قوانینی که برای همه عوامل اعم از بازیکنان، مربیان و حتی مسئولان نزدیک به تیم ملی تعیین شده، بی‌توجهی کند.
طبق دستورالعمل‌های درون اردویی در دوران کرونا بازیکنان، مربیان و دیگر مسئولان نباید در آستانه تشکیل اردوی جدید تیم ملی در مصاحبه‌های حضوری با رسانه‌ها حاضر شوند و حتی به ملی پوشان و دیگر عوامل توصیه شده تجمعات خانوادگی را به حداقل برسانند تا هیچ یک دچار بیماری کرونا نشوند و احتمال ابتلای بازیکنان به حداقل برسد. سرمربی تیم ملی، اما بدون توجه به این دستورالعمل درون اردویی به شکل حضوری در برنامه فوتبال برتر رؤیت شد و دقایق طولانی به مصاحبه با مجری این برنامه پرداخت، در حالی که محیط‌هایی از این دست همواره مستعد به وجود آوردن بیماری و ابتلا به کرونا است و روشن نیست که چرا سرمربی تیم ملی ریسک حضور در یک برنامه را به جان می‌خرد و به سادگی قوانین درون اردویی را نادیده می‌گیرد. اسکوچیچ در مقام سرمربی تیم ملی باید پیشقراول رعایت این اصول باشد، اما به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی که از ادامه فعالیت خود در تیم ملی مطمئن است، اهمیت چندانی برای این مسائل قائل نیست و اهداف شخصی را دنبال می‌کند و شگفتا که در فدراسیون فوتبال نیز با این قبیل رفتار‌ها به سادگی مماشات می‌شود. به هر شکل باید توجه داشت که تیم ملی بزودی باید خود را آماده حضور در جام جهانی کند و ادامه این رفتار‌ها ممکن است منجر به اتفاقات ناگواری در جام جهانی شود، چرا که قوانین به طور قطع در آن مقطع سختگیرانه‌تر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->